برگزاری «پنجشنبه های عاشورایی» در زندان های گیلان
کد خبر: 3956693
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

برگزاری «پنجشنبه های عاشورایی» در زندان های گیلان

مدیرکل زندان های گیلان، از برگزاری «پنجشنبه های عاشورایی» در زندان های استان خبر داد و گفت: آثار معنوی به ایجاد روحیه قوی در زندانیان و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در افراد در حال تحمل کیفر کمک کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گیلان امروز، دهم اسفند در بازدید از زندان های لنگرود، رودسر و لاهیجان، با اشاره به نقش بهسازی اماکن فیزیکی زندان در اجرای بهتر برنامه های اصلاحی و تربیتی، عملکرد کارکنان در راستای وظایف محوله و میزان پاسخ دهی به فعالیت های تعریف شده را مثبت دانست.

وی با اشاره به افتتاح حسینیه زندان لاهیجان، از برگزاریی پنجشنبه های عاشورایی در زندان های گیلان خبر داد و گفت: با برگزاری زیارت عاشورا در کلیه زندان های استان، تمامی مددجویان و کارکنان عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز می کنند.

مدیرکل زندان های گیلان تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و نشست های صورت گرفته با مسئولین امر تصمیم گرفتیم تا در روزهای پنجشنبه تمام زندانیان زندان های استان زیارت عاشورا قرائت کنند تا آثار و برکات آن به ایجاد روحیه قوی در زندانیان و مستحکم تر کردن پایه های دینی و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در افراد در حال تحمل کیفر کمک کند.

محمدی اصل، با بیان اینکه تمامی برنامه های زندان مختص به زندانیان نبوده، بلکه کارکنان و پرسنل وظیفه نیز در آن شرکت دارند، خاطرنشان کرد: سربازان هم در زندان های استان در کلاس های مختلف فرهنگی و آموزشی از جمله آموزه های دینی و احکام و مهارت های زندگی شرکت می کنند و حتی با حضور نهادها و سازمان های مختلف آموزشی از جمله فنی و حرفه ای و جهادکشاورزی برای سربازان دوره هایی برگزار و در پایان به آنان مدرک داده می شود تا بتوانند بعد از اتمام سربازی از مهارت های کسب شده در بازار کار استفاده ببرند.

انتهای پیام
captcha